Podle starosty města Klatovy Rudolfa Salvetra (ODS) přispívá k rozvoji cestovního ruchu budování nových cyklostezek na Klatovsku, rekonstrukce významných historických budov v samotném centru Klatov nebo postupné zlepšování dopravní dostupnosti na Šumavu.
Klatovy jsou jednou ze vstupních bran na Šumavu a pochopitelně také velmi lákavý turistický cíl. „Z tohoto pohledu je pro mě zcela zásadní, že postupně dochází ke zlepšení dopravní dostupnosti na Šumavu. Ať už jde o obchvat Klatov nebo budování obchvatu Přeštic, po kterém bychom mohli začít jezdit do dvou let. V současné době tam probíhají nějaké průzkumné práce, které mohou samotnou stavbu trošku zdržet, ale už obchvat Klatov a prodloužení přivaděče znamená zkrácení cesty do Plzně o významných sedm až deset minut. A pokud se přidá obchvat Přeštic, tak jsem přesvědčen, že se Plzeňáci dostanou na Šumavu třeba o 15 minut dříve. Kromě toho, že vybudovaný obchvat Klatov velmi výrazně zrychlil dopravu, omezil také o stovky aut dopravní zátěž centra města. Na podzim letošního roku by měl být také dokončený přestupní terminál mezi vlakovou a autobusovou dopravou před klatovským nádražím. A já předpokládám, že to bude také jedno z těch vylepšení, které dokáže přilákat turisty třeba do veřejné dopravy směrem na Šumavu," uvedl Salvetr.
Stavbu tolik očekávaného obchvatu Klatov využilo město k tomu, že k ní přidalo celou řadu nových cyklostezek a cyklotras. „Prakticky všechny integrované obce poblíž Klatov jsou dnes už dostupné po cyklostezkách a navzájem jsou mezi sebou i propojené, ať už přímo cyklostezkami, anebo třeba i obslužnými komunikacemi, které vznikly při stavbě obchvatu. Takže lidé, co třeba v horším počasí nechtějí vyjíždět na hory – ať už jde o návštěvníky Klatov nebo samotné Klatovany – si mohou naplánovat polodenní nebo i celodenní výlet kolem našeho města. A to jak na kole, tak také pěšky. Klatovy mají 25 integrovaných obcí a z těch bližších řada dětí od jara do podzimu dojíždí do školy na kole. A nám jde o to, aby se do těch škol dostali bezpečně a nemuseli vjíždět na frekventované silnice. Což dnes už je možné, ať už ve směru od Štěpánovic, ve směru na Luby, Sobětice, ale třeba také Čínov. Během příštího jara uvedeme do provozu ještě další cyklostezku, poměrně významnou, směrem ke klatovskému letišti, které je častým cílem odpoledních návštěv rodin s dětmi. A co se týká samotné turistiky na Šumavě, já i mí kolegové dlouhodobě podporujeme to, aby lidé, kteří jsou se Šumavou srostlí a po generace tu žijí, zde měli možnost nejen bydlet, ale také tam najít svoji obživu. Dnes je to pochopitelně zaměřeno především na podnikání v turistickém ruchu," vysvětlil klatovský starosta.
Jak dodal – to, co je na Šumavě mimořádně cenné, jsou chráněná území. „Neumím si ani představit, že by v nich měly vznikat velké developerské projekty. Osobně jsem velkým příznivcem toho, abychom nerozvíjeli ani další lyžařské areály, ale abychom umožnili rozvoj těch stávajících, což v případě sjezdového lyžování je jednoznačně Špičák, Železnorudsko. Domnívám se však, že není žádná poptávka ani žádný důvod sjezdovky a lanovky rozšiřovat na kdejaký kopec na Šumavě. To by byl prostě krok špatným směrem. Za co bych se velmi přimlouval je to, abychom, když už chráníme přírodu, ji také dokázali i v těch chráněných oblastech ukázat lidem. Aby viděli, že to má smysl. A tady jsem velkým příznivcem šetrné pěší turistiky, která může skutečně pravověrné turisty zavést i do vzdálenějších území. Ten, kdo se odhodlá na trasu třeba 10 kilometrů tam a 10 zpátky, tak to už je skutečně milovník turistiky. A těmto lidem bychom měli takovouto možnost prostě dát," dodal Salvetr.
Jako další z klíčových bodů v rámci rozvoje cestovního ruchu – nejen – v Klatovech vidí rekonstrukce významných historických objektů. „Pokud je na Šumavě nepříznivé počasí, asi každý zvolí k návštěvě některé památkové objekty, muzea a podobně. Z tohoto pohledu považuji za velmi důležité, že se v Klatovech dostáváme k opravě významné historické části posledního neopraveného objektu v samotném centru města, budovy bývalého jezuitského semináře. A pokud se tato záležitost podaří dokončit, tak po opravě jezuitského kostela, klatovských katakomb a jezuitské koleje by celé historické centrum Klatov mělo být vlastně zabezpečeno na další desítky let. Osobně tento projekt podporuji i s ohledem na to, že opravit historický dům je pouze první krok – podstatné je, aby ten objekt žil. A my věříme, že ve spolupráci, ať už s Galerií Klatovy/Klenová nebo s dalšími subjekty, objekt žít bude a skutečně bude lákat k návštěvě nejen Klatovany, ale i nové návštěvníky našeho města," uzavřel Salvetr.