RTMplus

Zlínský kraj chce od roku 2029 vyslat na tratě 14 bateriových vlaků


Ohleduplnost k životnímu prostředí a úspornější provoz. To jsou dva hlavní důvody, proč chce Zlínský kraj nahradit vlakové soupravy s dieselovým pohonem ekologičtějšími bateriovými vlaky. Od roku 2029 by jich mělo na tratě vyjet celkem 14.
 

Bateriové vlaky, tedy vlaky poháněné elektrickou energií uloženou v bateriích, nabízejí několik výhod, zejména ve srovnání s dieselovými vlaky a v některých případech i s elektrickými vozy napájenými z trolejí. Mezi ty hlavní patří nižší provozní náklady, menší nároky na údržbu a ekologický provoz,“ vysvětlil náměstek hejtmana Zlínského kraje pro oblast dopravy Radek Doležel.
 

Bateriové vlaky se vyznačují také tichým chodem s výrazně nižším hlukem než dieselové. Další jejich velkou předností je, že ke svému provozu nepotřebují trakční vedení, mohou tedy jezdit i na neelektrifikovaných tratích.
 

S nasazením bateriových vlaků Zlínský kraj počítá postupně od platnosti nových jízdních řádů v prosinci 2029, tedy v rámci nově vysoutěžených smluv s drážními dopravci pro období let 2029 až 2039,“ informovalo hejtmanství na svém webu.
 

Nákup bateriových vlaků je podmíněn získáním dotace z Modernizačního fondu, o niž v nejbližší době Zlínský kraj zažádá.

 

Bateriové vlaky by ve Zlínském kraji měly jezdit na těchto linkách:

Rožnov pod Radhoštěm – Valašské Meziříčí
Rožnov pod Radhoštěm – Valašské Meziříčí – Vsetín – Valašské Klobouky – Bylnice
Velké Karlovice – Vsetín – Valašské Klobouky – Bylnice
Velké Karlovice – Vsetín
Vizovice – Zlín – Otrokovice
Vizovice – Zlín – Otrokovice – Přerov – Olomouc
Vizovice – Zlín – Otrokovice – Staré Město u Uherského Hradiště
Zlín – Otrokovice

 

Vizualizace: Škoda Group

Sdílet:

Více od Kateřina Nosková