Stavba tramvajové trati na Václavském náměstí začne letos


Výstavba nové tramvajové trati v horní části Václavského náměstí odstartuje už letos 29. června. Až do 30. září pak tramvaje nebudou moci jezdit přes Václavské náměstí mezi ulicemi Vodičkova a Jindřišská.

Plánovaná rekonstrukce horní části Václavského náměstí v Praze bude spojená s výstavbou tramvajové trati. Ta má vést od Národního muzea směrem na Vinohradskou ulici. Práce by měly odstartovat už letos 29. června.

,,Ta tramvaj se napojí tak, že překoná magistrálu, tu první a ve Vinohradské ulici, takzvané muzejní oáze, kde už jsou od roku 2018 koleje, tak se napojí do těchto kolejí, které tam jsou a z druhého konce těch slepých kolejí, co jsou až pak u té druhé magistrály před Vinohradskou, tak tam se bude realizovat to napojení na druhou stranu, tedy do Vinohradské a Škrétovy ulice," řekl Jan Šurovský - technický ředitel pražského Dopravního podniku.

Výstavba pak začne opravou trati v ulicích Vodičkova a Jindřišská. 

,,Bude přerušen provoz mezi Vodičkovou a Jindřišskou, dojde k rekonstrukci Vodičkovy ulice mezi ulicí Palackého a Václavským náměstím a v této etapě bude opraven povrch stropní desky ve stanici metra Můstek v polovině Václavského náměstí a založeny už i ty koleje nové nebo výhybky pro tramvajovou trať směrem na Václavské náměstí," doplnil Šurovský.

Pěším by pak Václavské náměstí mělo po dobu prací zůstat přístupné.

,,Tak Václavské náměstí z většiny určitě přístupné bude, ale bohužel protože prostě ta tramvajová trať, která tam byla, tak nyní ji tam vracíme a to s sebou bohužel nese určitá omezení. Je to naplánované přes prázdniny, tak já doufám, že tato záležitost bude brzy za námi," vysvětlil náměstek pro dopravu pražského primátora, Zdeněk Hřib (Piráti).

Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, kdy byla trať zrušena. O jejím návratu rozhodlo minulé vedení města. Rozmístění kolejí by ale mělo být, oproti dřívějšímu stavu, jiné.

,,Teď to bude tak, že tam dojde k výraznému zúžení vozovek a v té vozovce bude jezdit ta tramvaj, to znamená, to střední těleso které bude určeno pro konání různých trhů a pobytová zóna a pohyb pěších, tak bude vlastně o dost větší než je dneska a ta tramvaj bude teda mít poměrně velkou osovou vzdálenost, že to bude vypadat spíš jako dvě jednokolejné tratě," doplnil Šurovský.

Budoucí trať na Václavském náměstí má pomoci udržet plynulost dopravy v situacích, kdy dojde například dojde ke kolizím na kolejích v Ječné ulici.

,,Když tam vznikne nějaká nehoda nebo nám praskne kolej ve spálené, což už se opakovaně stalo, tak to znamená, že prakticky, že tramvaje v celém městě se zastaví. Proto potřebujeme alternativní trasu právě přes Václavské náměstí," vysvětloval pražský náměstek Zdeněk Hřib.

Práce na nové trati by měly trvat roky a Prahu, podle výsledku tendru, vyjdou na 1,24 miliardy korun bez DPH.

Sdílet:

Více od Kristýna Svobodová