ZAKTV

Praha spustila kampaň na nábor sociálních pracovníků


Praha spustila kampaň na podporu pracovníků v sociálních službách. Akce s názvem "Srdce na pravém místě" si navíc klade za cíl vhodné zájemce na pozice nejen pečovatelů nalákat a doplnit tak chybějící místa v metropoli.

Upozornit na nepostradatelnost práce sociálních pracovníků a zároveň poděkovat těm, kteří v tomto sektoru denně pomáhají lidem v těžkých životních situacích. To je cílem kampaně, kterou spustilo hlavní město.

,,Jsou mezi námi sociální pracovníci a nejenom sociální pracovníci, ale všichni pracovníci, kteří jsou v domovech pro seniory v různých asistenčních službách a chceme jim strašně moc poděkovat za jejich práci, protože oni odvádí neskutečně empatickou práci, neskutečně důležitou práci nejenom pro nás a pro ty nejpotřebnější, ale pro celou naší společnost," vysvětlovala úvodem náměstkyně pražského primátora, Alexandra Udženija (ODS).

Prostřednictvím kampaně chce pak Praha do sociální sféry přilákat nové pracovníky. Těch totiž jen v metropoli chybí asi 500.

,,Nebavíme se jenom o čistě sociální práci, ale jsou to i zdravotníci, jsou to i kuchaři, jsou to lidi, kteří vlastně zabezpečují kompletně chod té sociální služby, takže to je i právě ten motiv, abychom představili tu práci těm lidem, kteří možná jsou v nějakém svém zaměstnání nespokojení a říkají si, možná bych chtěla dělat něco, co má větší smysl," doplnila Udženija.

Kampaň proto nabízí konkrétní pracovní pozice v pražských příspěvkových organizacích.

,,My jsme vlastně vytvořili speciální stránky: socialnipracevpraze.cz, kde všichni zájemci, ale nejenom zájemci o práci, ale i ti lidé, kteří se zajímají, co ta práce obnáší, mohou najít všechny informace," dodala Udženija.  

Jednou z profesí, která v sociální oblasti výrazně chybí jsou i terénní pracovníci, kteří za svými klienty vyráží denně do jejich domovů.

,,Ta terénní péče vlastně nahrazuje schopnosti člověka, které měl, když byl třeba ještě mladší v případě seniorů a zvládal je sám, ale v současnosti už vlastně nemá možnosti, nemá sílu, má nějaké postižení k tomu aby byl schopný se sám vysprchovat, aby se oblékl, aby se třeba nakrmil a podobně," popisoval práci terénního pracovníka sociální služby, ředitel společnosti HEWER, která se zaměřuje právě na ty pacienty, kteří pomoc terénního pracovníka denně potřebují.

Kampaň za přibližně 150 tisíc korun Praha připravila ve spolupráci s pražskými příspěvkovými organizacemi. Jejím hlavním poselstvím je zdůraznit, že práce v sociálních službách má obrovský smysl a dotýká se každého z nás. V těžkých životních situacích totiž pomoc sociálních pracovníků může potřebovat každý z nás.

Sdílet:

Více od Kristýna Svobodová