Silničáři začali bourat uzavřenou část Libeňského mostu


Pražští silničáři ve čtvrtek 4. dubna v ranních hodinách odstartovali bourací práce uzavřené části Libeňského mostu, která má blíže k Palmovce. Takzvaný inundační most byl v havarijním stavu a od ledna 2024 na něj nesměla auta, tramvaje ani pěší a cyklisté.

Pražští silničáři začátkem dubna odstartovali bourací práce uzavřené části Libeňského mostu nedaleko Palmovky. Konstrukci oblouku v Boudníkově ulici strhává těžká technika. Už od ledna na most nesměla auta, tramvaje ani pěší a cyklisté. Takzvaný inundační most byl totiž v havarijním stavu. Už den předem během příprav demolice začala konstrukce kolabovat.

,,Je vidět, že ten stav tohoto konkrétního oblouku byl skutečně velmi špatný, že bylo velmi na místě, že se to uzavřelo v lednu, že to bylo opravdu nezbytné a že to urychlení celé té akce tedy bylo nutné," řekl náměstek pražského primátora pro dopravu, Zdeněk Hřib (Piráti).

,,Ty práce jdou velmi dobře, ten most je opravdu ve velmi špatném stavu, docházelo zde k zatékání, nebyla zde pořádná izolace, koroze, klouby byly ve špatném stavu," doplnil náměstek generálního ředitele Technické správy komunikací hlavního města, Josef Richtr.

Dělníci teď demolují hlavní oblouk části tohoto soumostí. Potom se těžká technika vrhne na oblouk přes Štorchovu ulici. O letních prázdninách pak zbourají i most přes Voctářovu. Práce mají skončit letos v září.

,,Obnažíme základy toho  inundačního mostu a na těch základech pak budeme pokračovat dál po schválení povolovacího procesu. Pevně věříme, že se nám podaří ty povolovací procesy získat tak, abychom mohli začít s výstavbou toho nového soumostí." vysvětloval Richtr z TSK.

Během bourání uzavřené části Libeňského mostu nedaleko Palmovky silničáři nejdříve odtěžili zeminu. Tu použili na podložení oblouku, aby sám neplánovaně nespadl.

,,Postupně jsme začali z boku pomalu odstraňovat tou mechanizací zábradlí, římsy a pak se přišlo k tomu vlastnímu oblouku, kdy se vlastně těmi kleštěmi sáhlo na ten vrcholový klenák a tím pádem došlo ke kolapsu té konstrukce. Tato konstrukce, která je vlastně z prostého betonu a pouze z železobetonových kloubů, je velmi nestabilní," doplnil Richtr.

Pokud vše půjde dobře, realizace nového mostu by pak měla trvat asi dva roky. Kdy by se s ní ale mělo začít, záleží i na tom, jak rychle stavbaři dostanou povolení ke stavbě nového mostu.

Sdílet:

Více od Kristýna Svobodová