WandP

Dokončení centra řízení pražské dopravy pokračuje


Dokončení centra řízení pražské dopravy pokračuje. Projekt měl být kompletně dokončený ve stejnou dobu jako tunel Blanka, udála se ale řada změn a projekt byl pozastaven. Kvůli průtahům navíc zakázka zastarala a město před několika lety muselo vypsat nový tendr na technologické vybavení.

Dokončení integrovaného centra řízení pražské dopravy, v lokalitě Malovanka, pokračuje. Projekt měl být původně hotový ve stejnou dobu jako tunel Blanka. Kvůli řadě změn byl ale pozastaven a zakázka mezitím zastarala. Město tedy muselo vypsat nový tendr na technologické vybavení. Dnes je výstavba hotová, čeká se ale na její dovybavení.

,,Multifunkční operační středisko Malovanka vlastně bude ústřednou pro veškerou pražskou dopravu. Budou tam napojeny všechny světelné křižovatky a všechny tunely. To řízení tedy bude probíhat z jednoho místa, kdežto dneska je to z několika různých míst, které jsou technologicky vybavené zastaralým už vybavením," vysvětloval Adam Scheinherr (Praha Sobě), předseda pražské Prahy Sobě a bývalý náměstek pro dopravu hlavního města.

Jednotné místo pro řízení pražské dopravy a moderní technologie centrály, by pak řidičům mohlo výrazně ulehčit život za volantem.

,,Křižovatky díky tomu budou moci být chytřejší, budou moci lépe dynamicky pracovat třeba s tím, z jakého směru přijíždí kolona a pouštět ty automobily z té kolony. Budou moci lépe pracovat s preferencemi pro MHD, pro záchrannou službu, integrovaný záchranný systém všeobecně," upozornil Adam Scheinherr .

V praxi tak bude existovat jedno místo, do kterého budou napojeny všechny světelné křižovatky, kterých je v metropoli okolo sedmi set. Kdykoliv tak bude potřeba do nich zasáhnout, tedy například je přeprogramovat, tak to obsluha bude moci vykonat z jediného místa, což má přinejmenším ušetřit čas.

,,Zároveň tam máte zapojeny všechny tunely, kamerový systém, takže z hlediska bezpečnosti a provozu těch tunelů, tak opět je to posun dopředu," zdůraznil Adam Scheinherr .

Stavba samotná proběhla už v minulém volebním období. Multifunkční operační středisko teď ale čeká na dovybavení ústředny.

,,Už měla být vlastně před rokem vypsána veřejná zakázka na toto technologické vybavení. Podle mých informací bude vypsána až na podzim tohoto roku," dodal Adam Scheinherr.

Podle bývalého náměstka pro dopravu, Adama Scheinherra, za jehož působení v minulém volebním období byla zakázka dostavěna, by se všechny křižovatky a tunely měly do centra napojit v roce 2026.

Sdílet:

Více od Kristýna Svobodová