Pět vyřazených vozidel rychlé zdravotnické pomoci, která dosud sloužila u Zdravotnické záchranné služby Plzeňského kraje, předal Plzeňský kraj Správě a údržbě silnic Plzeňského kraje. Hejtmanství je poskytuje bezúplatně poté, co ZZS PK zmodernizovala svůj vozový park.
Pět předávaných vozů reprezentuje poslední část starší generace sanitních vozidel ZZSPK. Jedná se o typ RZP na podvozku VW Transporter T5, které dlouhodobě sloužily pro výjezdové skupiny rychlé zdravotnické pomoci.
„Jsem rád, že naše vozy budou i nadále sloužit v Plzeňském kraji, kde najdou využití v oblasti zajištění bezpečného provozu na pozemních komunikacích, a to u Správy a údržby silnic PK,“ vyjádřil se ředitel ZZS PK Pavel Hrdlička.
Po převzetí projdou všechna vozidla úpravami nutnými k jejich novému, čistě technickému využití. SÚSPK již zajistila vyřazení aut ze seznamu vozidel IZS a administrativní převod pod organizaci. Následovat bude fyzické převzetí vozů a jejich převoz na pracoviště SÚSPK, demontáž výstražných zařízení a kompletní změna barevného schématu.
"Auta jsou nyní už vyjmuta ze seznamu vozidel IZS a převedena na SÚSPK. Ve středu je oficiálně fyzicky převezmeme v areálu krajské záchranky a naši řidiči je odvezou k nám. Poté začne demontáž modrých výstražných zařízení a jejich výměna za typická oranžová,“ řekla mluvčí SÚSPK Martina Burda.
SÚSPK počítá s rozdělením vozidel do jednotlivých okresů. Sanitky poslouží především nově zřízeným mostním četám, které zajišťují pravidelnou péči o 970 mostů na území kraje. Díky prostorné skříňové nástavbě vozy umožní bezpečnou přepravu nářadí i drobné mechanizace – například tlakových čističů, křovinořezů či ručního nářadí pro údržbu konstrukcí. Plné nasazení vozidel do provozu se očekává v únoru 2026.
Do ostrého provozu je chceme nasadit v únoru 2026. V našem vozovém parku bude tato ´rodinka´ dodávek předělaných ze sanitek novinkou, i když už jsme v minulosti podobným bezplatným převodem získali od krajské záchranky drobné dílenské zařízení, například kompresor. Stejně tak jsme my předali vysloužilou Tatru Střední průmyslové škole dopravní v Plzni. Je to důkaz, že dobrá komunikace mezi krajským úřadem a jeho příspěvkovými organizacemi má skutečný smysl – a rozhodně to není samozřejmost ve všech krajích,“ doplnil podrobnosti generální ředitel SÚS PK Jiří Velíšek.






