Matrix Media
author image
Marie Osvaldová

Publikováno Dnes

Plzeňská fakultní nemocnice uspěla v národním hodnocení pacientů, spokojeno bylo téměř 96 procent z nich


I letos v květnu se na půdě českých nemocnic uskutečnilo Národní hodnocení spokojenosti hospitalizovaných pacientů pořádané ministerstvem zdravotnictví. Ve Fakultní nemocnici Plzeň se šetření zúčastnilo 48 stanic lůžkové péče, které hodnotilo 2 155 pacientů prostřednictvím dotazníků zaměřených na kvalitu poskytované zdravotní péče. Celková průměrná spokojenost pacientů se zdravotními službami ve Fakultní nemocnici Plzeň se letos zvedla na 95,92 %.

Hospitalizovaní pacienti odpovídali před propuštěním z hospitalizace na 35 otázek rozdělených do osmi různých dimenzí kvality péče: Přijetí na lůžko; Respekt, ohled, úcta; Koordinace a integrace; Informace, komunikace a edukace pacienta; Tělesné pohodlí pacienta; Citová opora a zmírnění strachu a úzkosti pacienta; Zapojení rodiny a blízkých do léčby pacienta; Propuštění a pokračování péče o pacienta.

„Celková průměrná spokojenost pacientů se zdravotními službami ve Fakultní nemocnici Plzeň se letos zvedla na 95,92 %. V minulém roce byla spokojenost 95,58 % a v roce 2023 bylo dosaženo čísla 94,80 %, z čehož je patrné, že jsme si nejen udrželi vysokou úroveň, ale stále se zlepšujeme. Je to pro nás samozřejmě krásný výsledek a zároveň obrovská motivace pokračovat,“ říká ředitel FN Plzeň Václav Šimánek.

Fakultní nemocnice Plzeň se letos umístila na 10. místě z celkově 37 zdravotnických zařízení v ČR účastnících se projektu. Zjištěná čísla poukazují na velmi vyrovnané výsledky spokojenosti pacientů s poskytovanou zdravotní péčí na všech zúčastněných klinikách a odděleních. Všechny stanice přesáhly 91 % průměrné spokojenosti a na nejlépe hodnocených stanicích byli pacienti spokojeni z více jak 99 %.  Nejúspěšnějšími oblastmi se v průzkumu ukázaly dimenze: Respekt, ohled, úcta (97,90 %) a Citová opora a zmírnění strachu a úzkosti pacienta (97,67 %).

Pacienti měli prostor pro vyjádření svých dojmů a pocitů z doby jejich hospitalizace na konkrétní lůžkové stanici. Slova chvály převažovala zejména ke zdravotním sestrám a lékařům, nejčastěji bylo zaznamenáno oceňování vlídnosti a ochoty zdravotnického personálu a také profesionální jednání s pacientem. Nejvíce pozitivních reakcí bylo registrováno u odpovědí na otázku: „Byl jste informován o termínu kontroly?“ a „Choval se k vám ošetřující lékař/ošetřující sestra profesionálně?“

„Šetření Národního hodnocení spokojenosti hospitalizovaných pacientů je pro nás samozřejmě velmi důležitou zpětnou vazbou. Díky šetření se můžeme zpětně ohlédnout za kvalitou odvedené práce. Chtěl bych poděkovat všem zaměstnancům Fakultní nemocnice Plzeň za jejich obětavost a skvělou práci. Vím, že to není vždy snadné, ale věřím, že FN Plzeň bude i nadále místem, kde se propojuje profesionální péče a lidský přístup,“ uzavírá ředitel FN Plzeň Václav Šimánek.

Sdílet:

Více od Marie Osvaldová