Dálnice u Ostravy možná už brzy nebude jako housenková dráha. Ředitelství silnic a dálnic žalovalo firmy, které dálnici postavily. A soud nyní rozhodl o poslední žalobě, která opět potvrzuje, že dálnici musejí firmy opravit. Práce by měly začít příští rok.
Třináct let bojovalo Ředitelství silni a dálnic soudní cestou za vyřešení situace kolem zvlněné dálnice D47 (D1) u Ostravy. 5. září padlo poslední soudní rozhodnutí ze strany rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky. ŘSD ho dostalo 22. září. Řeší se v něm část dálnice D47 mezi Rudnou a Hrušovem (km 146,600 až 153,054). Dnes dálnice D1 mezi kilometry 353,186 až 359,640.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Po třinácti letech a čtrnácti vyhraných soudech ŘSD prosadilo opravu zvlněné dálnice D1 u Ostravy. Je to přelom a hlavně konec jedné velké stavební ostudy, proti které jsme u soudů bojovali dlouhých 13 let."
Václav Kolbenc, oddělení komunikace ŘSD: "V uvedeném rozhodčím nálezu bylo vyhověno naprosté většině žalovaných vad mostů a vozovek žalobního nároků ŘSD s. p. Zhotovitel je povinen na základě uvedeného rozhodčího nálezu žalované vady na vlastní náklady odstranit do jednoho a půl roku od vydání rozhodčího nálezu."
Ředitelství silnic a dálnic žalovalo společnosti Eurovia a PKP Cargo International. Nyní s nimi bude ŘSD řešit uzavření dohody o způsobu odstranění jednotlivých vad stavby. Předpokládá se, že oprava budou zahájena začátkem stavební sezóny v příštím roce.
Radek Mátl, ředitel ŘSD: „Opravy posledního zvlněného úseku dálnice D1 budou nejkomplikovanější. Zasáhnou nejen samotnou vozovku, ale i mostní objekty, opravu kanalizace, opěrné a protihlukové stěny."