ZAKTV

V Ostravě proběhl další ročník mezinárodního veletrhu Rail Business Days


Ostrava hostila další ročník prestižního veletrhu Rail Business Days. Třídenní akce v Trojhalí Karolina přilákala odborníky, výrobce i veřejnost.

Významná událost pro český i evropský železniční průmysl. Řadí se už mezi nejdůležitější oborové akce ve střední Evropě.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK pro dopravu: “Je to už opravdu velké. Už chybí prostory, už se tady dělají stany. Přidala se kolej výstavní, takže už je tady plno vozidel. Uvidíme tady opravdu už vozidla všech trakcí. Je tady bateriový vlak, je tady vodíkový vlak. Jsou tady elektrické vlaky, takže ta ekologie už z té železnice tady prostě jde na nás ze všech stran. Mám obrovskou radost, že se to celé povedlo, že tady je tolik vystavovatelů. A že to je na severní Moravě, nebo v Moravskoslezském kraji.

A že vlastně ti vystavovatele vůbec tady tu cestu našli. Protože když se podíváte, tak jsou tady vystavovatele, kteří vystavují v Berlíně, po případě v Gdaňsku. Takže opravdu tato vystava už má svoji velikost.”

Martin Kupka (ODS/SPOLU), ministr dopravy ČR: “Železnice má dobrou perspektivu. Má jí a je to patrné na vašem entuziasmu, na vaší energii. Je to patrné na tom, že se můžeme bavit o dalších výzvách.”

Návštěvníci si mohli prohlédnout i nejnovější model bezemisního vlaku Regiopanter v červených barvách systému Odis. Vlak s celovozovým polepem vznikl ve spolupráci Českých drah a Moravskoslezského kraje. Už brzy zamíří do běžného provozu.

K vidění byla i řada dalších inovací a novinek. Třeba první česká lokomotiva s alkoholovým testem pro strojvedoucí.

Jan Slováček, jednatel společnosti SafeLock: “Dokud do něj neprovede ten test, který je negativní, tak vlastně není možnost s tím vozidlem odjet. Pokud ten test provede a je pozitivní, tudíž nadýchá alkohol, tak samozřejmě taky není možná jízda.”

Moravskoslezský kraj a společnost KODIS představili nový kiosek, který umožní zakoupit jízdenku na vlak na nádražích v našem regionu.

Aleš Stejskal, jednatel společnosti KODIS: “Kromě standardních funkcí klasického automatu, kdy má cestující možnosti koupit jízdenku pro jednotlivou jízdu, koupit si dlouhodobou časovou jízdenku, nabít si kredit, získat informaci o odjezdech, tak co je takovou přidanou hodnotou a novinkou v rámci našeho kraje, tak v případě, že si s automatem nerozumí, má problém, bojí se, tak zde je možnost pomoci jednoho stisku tlačítka se spojit s naším call centrem a operátorka mu buď to v tom lehčím případě poradí, co má dělat, jak má dělat, a v případě, že opravdu si neví rady, tak je schopna za něj veškerou tu zadanou operaci provést. To znamená, on pouze zadá, kam chce jet, jakou chce jízdenku, jestli jsou jeden, dva, tři, a operátorka vzdáleně ze svého pracoviště, mu tu jízdenku navolí, připraví a vyzve ho pouze nakonec k zaplacení té jízdenky. Jízdenku je možno zaplatit bankovní kartou, odiskou nebo hotovostí.”

Automaty by ve stanicích měly začít fungovat na podzim. Celkem jich bude 35 a rozmístěny budou na 34 místech. Dva automaty najdou cestující na ostravském hlavním nádraží.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK pro dopravu: “Máme ještě velké projekty namyšlené a jsem rád, že i jako Správa železnic nám vychází vstříc. Tím pádem tady se budují i nabíjecí stanice, koleje se opravují, teď se dělá elektrizace do Frýdku-Místku, začala se stavět vysokorychlostní trať. Takže tohle všechno pro ten náš kraj je přínosem a mám z toho radost.”

Sdílet:

Více od Lukáš Zavadil